Segítenek emberré válni

A pedagógusokat minden évben június első vasárnapján ünnepeljük, Magyarországon 1952-ben vezették be a pedagógusnapot. Szentes Város Önkormányzata ma tartotta az ünnepséget a megyeháza dísztermében, amelynek alkalmával a város köztiszteletben álló nevelőit köszöntötték, és átadták számukra a díszdiplomákat, a városi elismeréseket.
Szabó Zoltán Ferenc polgármester ünnepi beszédében a pedagógus hivatás szépségeiről és kihívásairól szólt. Mint fogalmazott, mélységes hálával tartozunk azért a munkáért, amit ők végeznek: embernek lenni, emberré válni, segíteni abban, hogy a társadalmunk jobb, boldogabb, erkölcsösebb, kiegyensúlyozottabb legyen.
Ez a nap arra is alkalmas, hogy felidézzük régi tanáraink emlékét. Köszöntő gondolatainak zárásaként a polgármester is szeretettel emlékezett vissza kedvenc tanárára, az egykori Kossuth téri iskolában tanító Bugner Irénre, aki a pedagógus munka minden eszközével nevelt: ott volt, ha bátorításra volt szükség, de ha kellett, tudott szigorú is lenni.

DÍSZDIPLOMÁS PEDAGÓGUSOK

Bátaszéki Lászlóné
1955-ben a Hódmezővásárhelyi Állami Óvónőképzőben szerezte meg óvónői oklevelét. Pályáját 1955-ben a szegvári Nevelőotthonban, mint nevelő kezdte meg. Később a szentesi Rákóczi Ferenc utcai, majd az Árpád utcai óvodában dolgozott óvónőként 1992-ig, nyugdíjba vonulásáig. Jogutód intézményként a Gál Ferenc Egyetem Pedagógiai Kar Bátaszéki Lászlónénak rubin díszoklevelet adományozott.

Fábján-Nagy Erzsébet
1955-ben szerezte meg földrajz-történelem szakos általános iskolai tanári diplomáját az Egri Állami Pedagógiai Főiskolán. 1955-ben kezdte meg pályáját a Mártélyi Általános Iskolában, majd a Hékédi Általános Iskolában, a békéscsabai 2. sz. Állami Általános Iskolában, a szentesi Tanácsköztársaság utcai Általános Iskolában általános iskolai tanárként, majd az Általános Iskolai Diákotthonban nevelőtanárként dolgozott. Nyugdíjasként az Általános Iskolai Diákotthonban nevelőtanárként, majd a szentesi Koszta József Általános Iskola könyvtárosaként dolgozott. Jogutód intézményként az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Fábján- Nagy Erzsébetnek rubin díszoklevelet adományozott, melyet a későbbiekben vesz át.

Forgó István
1955-ben szerezte meg biológia-kémia szakos középiskolai tanári oklevelét a Szegedi Tudományegyetem Természettudományi Karán. 1957-től 1991-es nyugdíjba vonulásáig a Hódmezővásárhelyi SZC Szentesi Boros Sámuel Technikum jogelődjénél tanított, valamint óraadó kémia tanárként az egykori Kossuth téri Általános Iskolában és a Pollák Antal Erősáramú Szakközépiskolában is tanított. Munkáját magas színvonalú pedagógiai és szakmai alázat és elhivatottság jellemezte. Tiszteletre méltó és maradandó életműve, nemcsak ismereteket adott át, hanem jellemet is formált. Pályafutása alatt mindvégig ezt a hivatásbeli küldetését teljesítette. Példamutató pedagógusként generációkon át lelkiismerettel, becsülettel, emberséggel nemcsak oktatott, hanem nevelt is. Szigorúságában mindig ott volt az igazságosság, a rend iránti igény mögött nevelőszándék és minden tettét áthatotta a nemzet iránti mély elköteleződés. Következetessége legendás volt, tisztelet és tekintély övezte, tanítványainak értékteremtő, életre szóló útmutatást nyújtott. Tanári munkájának értékét abban mérhetjük, hogy nem öncélúan, hanem a jövő nemzedéke szolgálatában végezte mindig példát mutatva. Nyugalmazottként is változatlan precizitása és erkölcsi tartása, mindennapjait ugyanazzal az igényességgel éli meg. Jogutód intézményként a Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kara Forgó Istvánnak rubin díszoklevelet adományoz, melyet későbbiekben fog átvenni.

Badár László
1965-ben a Szegedi Tanítóképző Intézetben szerzett általános iskolai tanítói oklevelet. 1965-ben a Szentes-külterületi Általános Iskolák Igazgatóságához tartozó Derekegyház-oldali tagiskolánál kezdett tanítani, majd a kistőkei, a lapistói tagiskolához, később a kajáni iskolához került. 1997-ben korengedményes nyugdíjas lett. Tanítói tevékenységét külterületen, tanyai iskolákban végezte. Jogutód intézményként a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Badár Lászlónak gyémánt díszoklevelet adományozott.

Bertók Gyuláné
1965-ben szerezte óvónői oklevelét a Szarvasi Óvónőképző Intézetben. 1965-1970 között Csanyteleken, majd 2003-ig, nyugdíjazásáig a Szent Anna Utcai Óvodában dolgozott óvónőként. 1987-ben vezető-helyettesi kinevezést kapott, majd 1994 nyarán kinevezték a Kiséri Óvodai Körzet vezetőjének. Jogutód intézményként a Gál Ferenc Egyetem Pedagógiai Kar Bertók Gyulánénak gyémánt díszoklevelet adományozott.

Gágyor Jánosné
1965-ben a Szegedi Tanítóképző Intézetben szerezte meg általános iskolai tanítói oklevelét. Pályáját a szentesi Külterületi Iskolák Igazgatóságához tartozó Külső-Dónáton kezdte meg, majd Vekerháton és Vekerzugban folytatta. 1972-ben a körzetesítést követően a Petőfi Sándor Általános Iskolába került. 1977-től 15 évig szaktanácsadói tevékenységet látott el a környező települések iskoláiban. Jogutód intézményként a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Gágyor Jánosnénak gyémánt díszoklevelet adományozott.

Gulyás László Imréné
1965-ben a Szegedi Tanárképző Főiskolán szerzett matematika-fizika-műszaki ismeretek és gyakorlatok szakos általános iskolai tanári oklevelet. 1965-1988 között a Felsőpárti, mai nevén a Szentesi Deák Ferenc Általános Iskolában, majd 1988-2000 között a Hámán Kató, mai nevén a Szentesi Koszta József Általános Iskolában tanított. 1991-től nyugdíjazásáig az igazgatóhelyettesi teendőket is ellátta. Jogutód intézményként a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Gulyás László Imrénének gyémánt díszoklevelet adományozott.

Kállai Ernő
1965-ben a Szegedi Tanárképző Főiskola kihelyezett tagozatán szerezte meg földrajz szakos általános iskolai tanári diplomáját. 1973-tól 2001-ig, nyugdíjba vonulásáig a Szentesi Deák Ferenc Általános Iskolában dolgozott napközi vezető tanárként. 1992-től munkaközösség vezetőként is tevékenykedett. Jogutód intézményként a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Kállai Ernőnek gyémánt díszoklevelet adományozott.

Pászti-Tóth Jánosné
1965-ben szerzett általános iskolai tanítói oklevelet a Szegedi Tanítóképző Intézetben. Munkáját a szegvári Általános Iskolában kezdte, majd 1966-tól 2002-es nyugdíjbavonulásáig a szentesi Köztársaság téri Általános Iskolában tanított. Kezdetben napközis nevelői beosztásban dolgozott, majd 1979-től 1-4. osztályban tanított. Pályafutása alatt lelkiismeretesen készült fel az óráira, mindig nagy segítséget jelentett számára a kiváló tantestület és az emberséges igazgatók. Eredményes munkájáért 1991-ben miniszteri kitüntetésben részesült, 1999-ben kimagasló pedagógiai munkájáért elismerést kapott. Jogutód intézményként a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Pászti-Tóth Jánosnénak gyémánt díszoklevelet adományozott.

Vass Imréné
1965-ben szerzett óvónői oklevelet a Szarvasi Óvónőképző Intézetben. A Rákóczi Ferenc utcai óvodában dolgozott óvónőként, de 1973-1976 között vezetői óvónői megbízást kapott. 1996. év végével vonult nyugdíjba. Jogutód intézményként a Gál Ferenc Egyetem Pedagógiai Kar Vass Imrénének gyémánt díszoklevelet adományozott.

Békefyné Kása Erzsébet
1970-71 között képesítés nélkül tanított 1-4 összevont osztályokban, majd 1975-ben megszerezte biológia-földrajz szakos általános iskolai tanári oklevelét a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán. Ezt követően 10 évig Makón, Szentesen és Csopakon tanított, majd 1984-ben került a szentesi Klauzál Gábor Általános Iskolába. Pályája alatt volt DÖK vezető, osztályfőnök és 10 évig a Természettudományi Munkaközösség vezetője.1991-től óraadóként is tanított a szentesi Pollák Antal Műszaki Szakközépiskolában. Munkája során mindig a gyerekek voltak a legfontosabbak, így folyamatosan képezte magát. Több elismerésben részesült, így 1989-ben Miniszteri dicséretet, 2008-ban kiemelkedő pedagógiai munkájáért elismerést kapott. Számos program szervezője volt, többek között álló és vándor tábor, erdei iskolák, színházlátogatások, természettudományi hét programja. 2011-ben nyugdíjbavonulása alkalmából kapta meg a Pedagógus Szolgálati Emlékérmet. Jogutód intézményként a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Békefyné Kása Erzsébetnek arany díszoklevelet adományozott.

Brunner Ferenc Józsefné
Már fiatalon kapcsolatba került a sporttal, teniszezett és úszott versenyszerűen, melyet főiskolai tanulmányai alatt is folytatott. Sportos életmódjából kifolyólag a tanári pálya elsődleges volt számára. 1974-ben képesítés nélkül kezdett el dolgozni a szolnoki Tiszaparti Gimnáziumban, majd 1975-ben megszerezte földrajz – testnevelés szakos általános iskolai tanári oklevelét a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán. 1975-1980 között Kunszentmártonban tanított egy általános iskolában. 1980-ban Szentesre költöztek és a Hámán Kató Általános Iskolában helyezkedett el, ahol 1989-ig tanított. 1989-ben került a Bartha János Kertészeti Szakképző Iskolába, ahol 2014-es nyugdíjbavonulásáig dolgozott. 2005-ben közoktatás vezető szakirányú végzettséget szerzett. Pályafutása során rendszeresen képezte magát, folyamatosan osztályfőnök volt. Ma is aktívan él, rendszeres szenior versenyzője a hazai és nemzetközi úszóversenyeknek, ezzel is példát mutatva, hogyan lehet sportosan és egészségesen élni. Jogutód intézményként a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Brunner Ferenc Józsefnének arany díszoklevelet adományozott.

Dr. Sternné Fejér Márta
1975-ben szerezte meg német-angol szakos középiskolai tanári oklevelét a József Attila Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán. A diploma megszerzését követően kezdett el dolgozni a Horváth Mihály Gimnáziumban, majd innen is ment nyugdíjba 2007-ben. Kezdetben mindkét nyelvet tanította, később kizárólag az angolt. 1981-től tagozatos osztályokban segítette a diákokat, akik túlnyomó többségükben ma már külföldön élnek és dolgoznak. Számos továbbképzésen vett részt, legemlékezetesebb az ELTE féléves intenzív képzése volt, ahol Nádasdy Ádám is tanította és vizsgáztatta. Három alkalommal volt osztályfőnök, majd sok éven keresztül munkaközösségvezető. Rendszeresen elkísérte tanítványait németországi és angliai tanulmányutakra. Kiváló munkáért 1988-ban kitüntetést kapott. Jogutód intézményként a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Dr. Sternné Fejér Mártának arany díszoklevelet adományoz, melyet az Egyetem tanévnyitó ünnepségén fog átvenni.

Garai-Szabóné Szász Katalin
Gyermekkori álmát megvalósítva 1975-ben szerezte meg óvónői oklevelét a Szarvasi Óvónőképző Intézetben. Pályáját az Árpád Utcai Óvodában kezdte, ahol 40 évig, nyugdíjazásáig dolgozott. Folyamatosan képezte magát, különösen a néphagyományokon alapuló óvodai nevelés terén. Személyes elhivatottságának köszönhetően a Néphagyományőrző Óvodapedagógusok Országos Egyesületének is aktív tagja lett. Részt vett a SuliNova Kht. által kifejlesztett kompetenciaalapú programcsomag tesztelésében, számos színvonalas program szervezője és lebonyolítója volt, valamint alapítója és elnöke a „Szentesi Kísérleti Óvodásokért” Alapítványnak. 2007-ben az Farkas Antal utcai Tagóvoda vezetője lett. Vezetése alatt valósult meg az Árpád utcai épület felújítása. Több óvodapedagógus gyakornokot mentorált, segítve szakdolgozatuk és záróvizsgájuk sikerét. A művészetek, különösen a textilhez kapcsolódó alkotás mindig fontos része volt pályájának, ebből születtek bábjai és a bábparaván, mellyel örömet szerzett óvodásainak. Alkotásaival több alkalommal nyert alkotói díjat a „Rejtelmek, ha zengenek” tárlatain. Munkáját hivatásnak tekintette. Hiszi és vallja, hogy a pedagógia a legszebb művészet, mert mindig változó és minden alkalommal csodát kell véghez vinni, amely soha nem ismételhető meg. Jogutód intézményként a Gál Ferenc Egyetem Pedagógiai Kar Garai-Szabóné Szász Katalin arany díszoklevelet adományozott.

Mihály Béla
Klarinét szakos zenetanári diplomáját 1975-ben a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola Szegedi tagozatán szerezte meg. 1974 óta tanított a szentesi Lajtha László Alapfokú Művészeti Iskolában, melynek hosszú időn keresztül volt igazgatóhelyettese, majd 2002-2012-ig igazgatója. 2017-ben vonult nyugdíjba. Tanári munkája során számos növendéke zenei pályán tanult tovább. Vezetésével 2007-ben „Kiválóra minősített alapfokú művészeti iskola” címet kapott az intézmény. Fontosnak tartotta az ifjúság művészeti nevelését, valamint a város kulturális életében való aktív részvételt. Mindig arra törekedett, hogy az iskola magas színvonalon szolgálja a zenei kultúra terjesztését és a művészeti ízlés fejlesztését. Munkáját több kitüntetéssel is elismerték. Jogutód intézményként a Szegedi Tudományegyetem Bartók Béla Művészeti Kar Mihály Bélának arany díszoklevelet adományozott.

Tariné Lantos Piroska
1975-ben szerezte meg földrajz – testnevelés szakos általános iskolai tanári oklevelét a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán. Testnevelői pályafutását Fóton kezdte, majd Csongrádon az akkori úttörőmozgalom keretein belül az iskolák közötti sportélet szervezésébe kapcsolódott be. 1984-től a Klauzál utcai Általános Iskola vált második otthonává. Többszörös osztályfőnökként mindkét tantárgyát tanította, majd 1986-ban Szentes és Csongrád térségének testnevelési szaktanácsadója lett. A megyei diáksport szövetség keretein belül sok versenyt szervezett, mellyel párhuzamosan iskolai diáksport egyesületet is alapított és lett elnöke. 1995-ben Miniszteri dicséretet, 1998-ban Szentes Város Önkormányzatától főtanácsosi címet kapott. 1991-ben, 1997-ben és 1999-ben Csongrád megye Diáksportjáért elismerésben részesült. 1996-2000 között igazgatóhelyettes majd 2000-2010 között a Klauzál Gábor Általános Iskola igazgatója volt. 1998 és 2000 között a BME közoktatásvezetői szakán újabb diplomát szerzett. 2011-ben nyugdíjbavonulása alkalmából kapta meg a Pedagógus Szolgálati Emlékérmet. Jogutód intézményként a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Tariné Lantos Piroskának arany díszoklevelet adományozott.

Téli Márta Lídia
Képesítés nélküli tanítóként kezdett dolgozni a szentesi Külsődónáti Általános Iskola 1-4 összevont osztályában. Az iskola bezárásáig 7 tanévet töltött itt. Ez idő alatt 1973-ban szerezte meg tanítói diplomáját a Bajai Tanítóképző Intézetben, majd 1975-ben testnevelő tanári, 1978-ban magyar szakos tanári, 1995-ben francia nyelvtanári, 2000-ben gyógytestnevelői, majd 2003-ban közoktatásvezetői diplomát szerzett. Testnevelői tevékenységét 1976-80 között a Deák Ferenc Általános Iskola sporttagozatán kezdte, majd a Berekháti Általános Iskolában dolgozott 4 tanévet. Egy évig eközben a Vízmű Sportiskola igazgatója volt, ezt követően a Klauzál Gábor Általános Iskolában helyezkedett el, ahol magyart, testnevelést és franciát tanított 21 évig. Közben 6 éven át ellátta a városban a gyógytestnevelést. Tanítványaival nagyon sok sikert ért el a megyei és körzeti versenyeken, diákolimpiákon. Fő szakága a kézilabda volt, egyesületi edzőként is dolgozott és 2 évig a megyei serdülő lányválogatott másodedzője volt. Az iskolai munkán túl óvodás és felnőtt tornát is vezetett. 36 év tanítás után még 4 évet dolgozott francia iskolákban. Jogutód intézményként a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Téli Márta Lídiának arany díszoklevelet adományozott.

VÁROSI ELISMERÉSEK

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete 251/2009. (XI.27.) Kt. számú határozatával megalapította a “Tehetséggondozás területén végzett kiemelkedő munkájáért” elismerést, melyet 2025-ben SZABÓNÉ GYERMÁN ERIKA, a Szent Erzsébet Katolikus Általános Iskola tanító, magyar nyelv és irodalom szakos tanár, ember-, erkölcs -és vallásismeret szakirányú szakos pedagógus, okleveles nyelv- és beszédfejlesztő tanárának és MÁCSAI ANITA, a Hódmezővásárhelyi SZC Zsoldos Ferenc Technikum oktatójának adományozott.

Szabóné Gyermán Erika több évtizedes elhivatottsággal és példamutató szakmai tudással oktatja és neveli tanítványait a magyar nyelv és irodalom területén. Tanítási módszerei innovatívak, diákjai számára inspiráló és motiváló légkört teremt. Kiemelt figyelmet fordít a tehetséges tanulók egyéni fejlesztésére, felismeri és gondozza a bennük rejlő lehetőségeket, segítve őket abban, hogy kibontakoztathassák képességeiket. Az általa tartott versenyfelkészítések és egyéni mentorálások révén számos diák ért el kimagasló eredményt országos, megyei és városi/területi versenyeken. Szakmai elkötelezettsége és emberi hozzáállása példaértékű. Rendszeresen vesz részt továbbképzéseken és szakmai konferenciákon, hogy ismereteit folyamatosan bővítse, és még hatékonyabban segíthesse tanítványait. Kollégái és diákjai egyaránt tisztelik és szeretik, hiszen nem csupán tanár, hanem mentor, segítő és példakép is számukra. Tanítványaival számos kiemelkedő eredményt ért el az elmúlt tanévekben.
A teljesség igénye nélkül:
 Bolyai Anyanyelvi Csapatversenyen megyei II., III., IV. hely, illetve országos döntőbe jutás,
 „Itthon vagyok …” versvideó pályázat Radnóti Miklós emlékére egyházmegyei I. hely,
 Szép magyar beszéd verseny területi fordulóján III. hely,
 Anyanyelvi játékok egyházmegyei csapatversenyen II. hely,
 „Te és a természettudományok” mese- és novellaíró pályázat országos I. hely,
 „Sokszínű Petőfi” – Egyházmegyei szavalóverseny megyei I. hely,
 Petőfi-szavalóverseny megyei III. hely.

Mácsai Anita 2017 szeptembere óta dolgozik magyar szakos közismereti oktatóként a Hódmezővásárhelyi SzC Szentesi Zsoldos Ferenc Technikumában. Kiemelkedő munkát végez évek óta az iskola tanulóinak tehetséggondozása terén. Munkáját kiváló módszertani kultúra, szakmai felkészültség jellemzi. Módszertani kultúrájának fejlesztése érdekében számos szakmai képzésen vett részt, hogy minél jobban tudja segíteni a hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelését. Jelentős szervező tevékenységet lát el az iskolai műsorok, rendezvények szervezésében. A város kulturális életében is részt vesz. Tanítványai többször szerepeltek a városi könyvtár rendezvényein.

Diákjaival a 2024/2025-ös tanévben a következő eredményeket érte el:
 Implom József Helyesírási Verseny Kárpát medencei döntőjén Technikumi kategóriában: 12. helyezés, Szakiskolás kategóriában: 4. helyezés
 Országos Szakképző Iskolai Közismereti Tanulmányi Versenyek humán tantárgycsoport kategória: regionális II. helyezés

Szentes Város Önkormányzata 12/2023. (V.25.) számú önkormányzati rendelete alapján a 2025. évi Pedagógusnap alkalmából „Kiemelkedő pedagógiai munkájáért” elismerésben részesíti az alábbi pedagógusokat:

Szentesi Felsőpárti Óvoda dr. Mátéffy Ferenc Tagóvodája – Taryné Molnár Eszter
Szakmailag felkészült, nagy rutinnal rendelkező, módszertanilag kiteljesedett, elkötelezett, stabil személyiség. Munkáját a hivatástudat, a gyermek- és szakmaszeretet, a következetesség, a közösségért érzett felelősség, az egyéni bánásmód jellemzi. Kiemelkedő felelősséggel vezeti csoportjait, legfontosabb számára a játék és élményközpontú nevelő-fejlesztő munka. Nyitott az új dolgok befogadására, mérvadó számára az együtt gondolkodás, a csapatmunka. Pályafutása során folyamatosan képezte/képezi magát. Mind szakmailag, mind emberileg mindig a gyermekek érdekeit tartja a legfontosabbnak.

Szentesi Központi Óvoda Árpád utcai és Farkas Antal utcai Tagóvodája– Tóthné Jónás Ildikó
Kiemelkedő területnek értékelendő az óvoda arculatát képező néphagyományok átörökítését szolgáló, illetve a jeles napok tartalmát megismertető tevékenységek valós tartalommal történő megtöltése, majd azok játékos formában történő átadása. Feladatainak teljesítése során a pontosság és alaposság jellemzi. Fontos az intézményi szintű, önértékelést támogató munkaközösség vezetőjeként végzett munkája, melynek során évek óta koordinálja a pedagógusi, vezetői és intézményi önértékelés folyamatát, nyomon követi az online felületen elvégzendő feladatokat. 2014. óta az óvoda munkáját támogató Szentesi Kíséri Óvodásokért Alapítvány tevékenységét kuratóriumi tagként segíti. Sikeres pályázóként 2022-ben a Népviselet napja alkalmából meghirdetett országos versenyen 1. helyezést ért el az akkori nagycsoportos gyermekeivel.

Szentesi Deák Ferenc Általános Iskola – Oberna Márta
1993-ban került a szentesi Deák Ferenc Általános Iskolába, azóta rendszeresen osztályfőnök. Erőssége az egyéni bánásmód, a differenciálás alkalmazása tanítási munkájában. Tanítványait rendszeresen készíti fel versenyekre, ahol eredményesen szerepelnek. Tudását számtalan továbbképzéssel, alternatív módszerek kipróbálásával is fejlesztette. Alkalmazott Freinet módszert, munkájába beépíti pl. drámapedagógiai vagy épp meseterápiás elemeket. Nagy hangsúlyt fektet az olvasóvá nevelésre, a hasznos közösségi programokra, valamint a szülőkkel való kapcsolattartásra. Munkamorálja évtizedek óta töretlen, példaként szolgál valamennyi pedagógus előtt.

Szentesi Klauzál Gábor Általános Iskola – Horváth Ferenc
Munkaközösség-vezető, tantárgyainak szakavatott tudója. A digitális oktatáshoz kapcsolódóan saját tananyagot fejleszt, azt innovatív oktatási módszertani bemutatókon jó gyakorlatként megosztja kollégáival. Munkáját példamutató tantárgyi tudása mellett a tanulók fejlesztésének középpontba állításával oldja meg. Tanulókkal kiváló kapcsolatot ápol, minden esetben segítőkész, problémamegoldó a felmerült nehézségek kapcsán. Szaktárgyai egyúttal hobbijai is, mely hozzásegíti a hiteles tanári szerep megvalósításában. A tanári kar meghatározó, bár csendes tagja.

Kiss Bálint Református Általános Iskola, Óvoda és Bölcsőde – Czibulya Anita
2018 óta tagja a Kiss Bálint Református Általános Iskola tantestületének. Magyar nyelv és irodalom, környezetismeret és testnevelés tárgyakat tanít. A gyermekek szeretete határozza meg mindennapjait. Alapelve, hogy „miatta, általa és vele” akarjanak a kisdiákok az iskolában lenni. Kedves személyisége, magasfokú empatikus készsége, mosolya a kisgyermekek számára a legnagyobb motiváló erő. Rendszeresen készíti fel tanítványait mese-, és versmondó versenyekre, melyeken szép eredményeket értek el. Ötleteivel segíti az intézmény életét, az iskola által szervezett területi- és országos tanulmányi versenyeken szervezőmunkája kimagasló, mindig és mindenben lehet rá számítani. Tanítópárjával egy speciális értékelési rendszert dolgozott ki, mely a játékosítás elveire épül.

Szent Erzsébet Katolikus Általános Iskola és Óvoda – Kiss Anita Erzsébet
Intézménye minőségi oktatását biztosítja matematikából és földrajzból. Feladatait szaktanárként, osztályfőnökként egyaránt igényesen, precízen látja el. Empatikus és segítőkész hozzáállásával, diákjai személyes és tanulmányi fejlődését egyaránt figyelemmel kíséri, mindig kész meghallgatni és támogatni őket. A nevelésben a következetességet, a példamutatást és a másik ember elfogadását tartja igazán fontosnak. A nehezebben kezelhető, problémás diákhoz és szülőhöz is mindig megtalálja az utat. Határozott, igazságos nevelési stílusa eredményes, osztályai szabálykövetők, szorgalmasak, céltudatosak és nagyon összetartó közösségek.

Szentesi Lajtha László Alapfokú Művészeti Iskola – Mészárosné Suha Csilla
Az intézmény főállású zongora tanára, és a billentyűs tanszak vezetője. A gyermekek nevelését-oktatását lelkiismeretesen, nagy elhivatottsággal végzi. Tanítványaival szemben következetes, akik szeretik és felnéznek rá. Barátságos, szeretetteljes környezetet teremt óráin, ahová nagy lelkesedéssel járnak a kisiskolás, de a felnőtt növendékek is. Szakmai munkáját precizitás jellemzi, melynek eredményei megmutatkoznak megyei, területi és országos megmérettetéseken. Tanszakvezetői feladatait alaposan és körültekintően végzi, mindig a gyermekek és a kollégák érdekeit szem előtt tartva. Szentes város kulturális életében is jelen van, növendékeivel szívesen vállalnak fellépéseket megnyitókon, ünnepségeken.

Horváth Mihály Gimnázium – Volosinné Lucza Éva
1986-ban szerezte meg orosz nyelv és irodalom és francia nyelv és irodalom szakos tanári oklevelét, majd 1998-ban német szakos nyelvtanári diplomát szerzett. 1985-től tanított a szentesi Horváth Mihály Gimnáziumban, ahol 15 évig vezette a nyelvi munkaközösséget. 2019-től a Csányi Alapítványnál is tanít. Pedagógia munkáját magas szintű felkészültség és kreativitás, lelkiismeretesség, pontosság és megbízhatóság jellemezte. Tanítványaival igyekezett megszerettetni az általa tanított nyelveket és az adott népek kultúráját. Erre bizonyítékként szolgálnak a sikeres versenyek, a diákcsere kapcsolatok német, orosz és francia diákokkal egyaránt. Önmagát folyamatosan képezte, a továbbképzéseken kívül pedig minden alkalmat megragadott arra, hogy az adott nyelvterületen élő emberekkel minél többet találkozzon és tanár-diák cserekapcsolatokat építsen ki.

Hódmezővásárhelyi SZC Szentesi Boros Sámuel Technikum – Szárazné Katona Ágnes Anikó
15 éve dolgozik az intézményben történelem szakos oktatóként és osztályfőnökként is lelkiismeretesen tevékenykedik. Osztályfőnökként fontosnak tartja az alapvető értékek átadását, a diákok nevelését, a közösség építését. A nemzeti ünnepeinkhez kapcsolódóan rádiós megemlékezéseket szervez. Diákjait versenyekre készíti fel, felzárkóztató foglalkozásokat tart a rászoruló diákoknak. Hasznos tagja az oktatói testületnek, szépérzéke, kreativitása segíti az iskolai rendezvények színvonalas lebonyolítását. Lelkiismeretes, megbízható ember, akire a kollégái és a vezetőség mindig számíthat. Folyamatosan képezi magát, szakmai felkészültsége kiváló. Konstruktívan áll hozzá az iskolai feladatokhoz: bekapcsolódik minden olyan munkába, amely valamilyen módon szakterületéhez, érdeklődéséhez kapcsolódik.

Hódmezővásárhelyi SZC Szentesi Zsoldos Ferenc Technikum – Pintér Etelka
Több mint 35 éve végez kiemelkedő munkát a magyar köznevelés és szakképzés területén. 2008-tól 2024-ig volt a Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum Szentesi Zsoldos Ferenc Technikumának és jogelődjeinek igazgatója. Vezetése alatt az intézmény modern, a digitális készségek fejlesztésére nyitott szakképzési központtá vált. Példamutató módon vezette be az inkluzív oktatás gyakorlatát, és az iskolaelhagyás csökkentése érdekében is aktív intézkedéseket tett. Vezetése alatt több új képzés került bevezetésre pl. gépjármű mechatronikus, kozmetikus technikus, kéz- és lábápoló technikus. Emellett nagy hangsúlyt helyezett a különböző szakmák felnőttképzés keretében történő oktatására. Szívén viselte a hátrányos helyzetű tanulók felkarolását is, melyet a Rugalmas tanulási utak programjaival valósított meg. Jelenlegi, pedagógiai munkája kereskedelem ágazati szakos oktatóként is kiemelkedő.

Hódmezvásárhelyi SZC Szentesi Pollák Antal Technikum – Vincze Mihály
A 2020/2021-es tanévben kezdett tanítani a HSZC Szentesi Pollák Antal Technikumban és kiváló munkája elismeréseként 2024 nyarán igazgatóhelyettesi kinevezést kapott. Meghatározó szerepe van a projekt alapú oktatás megteremtésében és népszerűsítésében, innovatív gondolkodásának köszönhetően diákjai az iskola és a város számára is hasznos szoftverfejlesztő projektekben (pl. a Nikola Tesla-musical weboldalának elkészítése, Petőfi 200 program) tevékenykednek. Kezdeményezője volt a kecskeméti Neumann János Egyetemmel való együttműködés megkötésének és az okleveles technikus képzés elindításának. Elhivatottan mentorálja az iskola fiatal szakmai oktatóit. Tanítványait sikeresen motiválja, jelentős részük jelenleg valamely műszaki felsőoktatási intézmény hallgatója.

Alföldi ASzC Bartha János Kertészeti Technikum és Szakképző Iskola – Nagy János
Állategészségügyi üzemmérnök, a mezőgazdasági technikus képzésen tanít, állattenyésztő szakmairányon. Pedagógusi munkáját a felelős állattartás iránti elkötelezettség, hivatástudat és az őszinteség jellemzi. Saját gazdasága az iskola gyakorlati képzőhelye, mellyel példamutatóan segíti az intézmény mezőgazdasági képzéseit, az utánpótlásnevelést. Az intézmény mellett működő Ciklámen Alapítvány Kuratóriumának tagja, az iskolai és városi rendezvények (pl. Lecsófesztivál) állandó, rendszeres szereplője.

Csongrád-Csanád Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat Szentesi Tagintézménye – Bene Katalin
12 éve dolgozik a Szakszolgálatnál, mint korai fejlesztő gyógypedagógus, de már előtte sok éven át ő volt a város és a környék egyetlen olyan gyógypedagógusa, aki a legkisebbekkel foglalkozott. A korai fejlesztés Szentesen összeforrott nevével, több száz, ma már nagy gyermek és fiatal köszönheti neki azt, hogy kisgyermekként visszavezette a normál fejlődés útjára és a későbbiekben könnyedén vette az akadályokat. A komplex gyógypedagógiai fejlesztés mellett elérhetővé vált jóvoltából a Szakszolgálatnál az ingyenes TSMT terápia. Szaktudásával folyamatosan segíti a védőnőket és a fiatal szülőket, a baba-mama klubok gyakori vendége.

Terney Béla Kollégium – Dávid Ferenc
1996-ban kezdte pedagógusi pályafutását a Terney Béla Kollégiumban, ahol jelenlegi nyugdíjazásáig dolgozott. Kimagasló munkájának köszönhetően 2008-ban igazgatóhelyettesi megbízást kapott, az ezzel járó feladatokat 16 éven keresztül, egészen 2024-ig látta el. Feladatait mindig lelkiismeretesen, nagy odaadással, hihetetlen teherbírással és végtelen humorral, személyes példamutatással, a gyermekek fejlődését figyelembe véve végezte. A közművelődés és kultúra élete meghatározó részét képezi; közel 50 éve oszlopos és meghatározó tagja a szentesi Bárdos Lajos Vegyeskarnak.

KISS BÁLINT PEDAGÓGUS DÍJ

2025-ben a Kiss Bálint pedagógus díjat kapja Varga Emília és Repa Aranka

Varga Emília 1997-ben a Kőrösi Csoma Sándor Főiskolán végzett általános iskolai tanítóként, 1999-ben a Budapesti Tanítóképző Főiskolán fejlesztő, differenciáló pedagógia területen, majd 2010-ben közoktatási vezető szakvizsgát szerzett. Az intézményben 2015 óta dolgozik. 2016-ban elvégezte a Debreceni Egyetemen okleveles pedagógia tanári szakát. Pedagógiai munkájában kiemelt figyelmet fordít a tanulók tehetséggondozására. A Református EGYMI által koordinált tehetségfejlesztő műhelyek helyi vezetője volt több évig. Tanítványai számos országos versenyen értek már el kimagasló eredményt. Mindig fontos volt számára az óvoda-iskola átmenet, ezért 2021-ben óvodapedagógus diplomát is szerzett a Károli Gáspár Református Egyetemen. Aktív szerepet vállalt a Talentum Református Óvoda pedagógiai programjának kidolgozásában. Az alsós humán munkaközösség vezetője. Mesterpedagógus, „Iskolacsipegető” című innovatív programja középpontjában az óvoda-iskola átmenet áll, melynek célja egy komplex, több területet átölelő tehetségműhely létrehozása. A pedagógusok számára konkrét programot kínál az óvoda-iskola átmenet megkönnyítésére irányuló szakmai munkához.

Repa Aranka 1984-ben végzett a Debreceni Tanítóképző Főiskolán tanító szakon. Sokoldalú személyiség, a munka világának több területét bejárta, míg végül elköteleződött a pedagógus pálya mellett. 2016 óta tagja a Kiss Bálint Református Általános Iskola tantestületének. Nyitott, vidám személyiség. Az iskola munkájában több területen is helytáll. Tanítóként matematikát, rajzot és éneket oktat az alsó tagozatosoknak, míg a felsős lányokat a technika rejtelmeibe avatja be. Emellett az iskolai Diákönkormányzat segítő pedagógusa, kapcsolattartó a városi Diákönkormányzattal is. Ötleteivel, javaslataival gazdagítja, színesíti az intézményben folyó munkát.






Forrás

Kapcsolatfelvétel

Ha éppen nem vagyunk elérhetők, küldjön e-mailt!